رویداد های اخیر

امریکا فشار بر گروه‌های تروریستی را در افغانستان حفظ می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور امریکا در اولین سال یادبود از کشته شدن سیزده سرباز امریکایی در میدان هوایی کابل گفته است که کشورش بدون حضور نظامی فشار برگروه‌های تروریستی را در افغانستان حفظ می‌کند.

جوبایدن دربیانیه‌ای گفته است که واشنگتن پیکارجهانی علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را که تهدید برای امنیت امریکا هستند، دو برابر کرده است.

آقای بایدن گفته است: «ملت ما هرگز نمی‌تواند چنین فداکاری باورنکردنی را جبران کند، ما هرگز از احترام به تعهد مقدس خود در قبال خانواده‌ها و بازماندگانی که آنها پشت سرگذاشته‌اند، کوتاهی نخواهیم کرد، و نیز تروریست‌ها را تا نابودی کامل دنبال، فعالیت های‌شان را مختل و طرح‌های شان را برای انجام حمله به امریکا ومتحدینش ناکام خواهیم کرد.»

درهمین حال، رییس جمهورامریکا حمله ۲۶ آگست سال گذشته را که درآن افزون ۱۳ سربازامریکایی، ۱۷۰ شهروند غیرنظامی افغانستان نیزکشته شدند، غم‌انگیز و یک تراژیدی فراموش ناشدنی توصیف می‌کند.

با این حال، بایدن دراین بیانیه که کاخ سفید آنرا منتشر کرده افزوده است که واشنگتن به دنبال این حمله، کارزار جهانی علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را که امریکایی‌ها را تهدید می‌کنند، دو برابر کرده است.

گفتنی‌ست که مسوولیت این حمله را که چند روز پیش از پایان روند خروج نیروهایی امریکایی از افغانستان صورت گرفت، داعش پذیرفته بود.

این درحالیست که امارت اسلامی اطمینان می‌دهد که نیروهای امارت اسلامی بر قلمرو افغانستان حاکمیت کامل دارند واجازه نمی‌دهند امنیت هیچ کشوراز خاک افغانستان تهدید شود و افزوده که حکومت اطمینان می‌‍‌دهد که با گروه‌های تروریستی رابطه ندارد و نیز اجازه نمی‌دهد از قلمرو افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده صورت بگیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل