تجارت

نمایشگاه سه‌روزه تحت نام «تقویت اقتصاد افغانستان» در کابل برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۴۰۱)

اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان نمایشگاه عمومی بین‌المللی سه‌روزه را با هماهنگی وزارتخانه‌های صنعت و تجارت و اطلاعات و فرهنگ در کابل برگزار کرده‌اند.

امروز (سه‌شنبه، اول قوس) این نمایشگاه که تحت عنوان «تقویت اقتصاد افغانستان» برگزار شد، وزارت تجارت و صنعت گفته است حکومت با تمام توان از فعالیت‌های اقتصادی در کشور حمایت می‌کند.

نورالدین عزیزی، وزیر تجارت و صنعت از تولید کننده‌گان داخلی خواسته است که در تولیدات شان معیارهای بین‌المللی را در نظر بگیرند.

آقای عزیزی گفت: «به امید روزی هستیم که چنین نمایشگاه‌ها را در کشورهای مانند امارات متحده عربی، چین، و کشورهای آسیای میانه و همسایه داشته باشیم که بتوانیم تولیدات وطن خود را به خارج عرضه کنیم.»

وی افزود: «به امید روزی که کشور خود را از حالت صادراتی به وارداتی تبدیل کنیم.»

از سویی هم، برخی از مقام‌های امارت اسلامی برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها را برای حمایت از تولیدات داخلی مهم می‌دانند و می‌گویند تا زمانی که کشور به خود‌کفایی اقتصادی نرسد، مشکلات کشور با کمک‌های بیرونی حل نخواهد شد.

انعام الله سمنگانی، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در این مورد می‌گوید: «بیش از ۹۰ درصد صادرات افغانستان محصولات زراعتی است و بدون توجه و پیشرفت به سکتور صنعتی ما نمی‌توانیم به خودکفایی برسیم.»

گفتنی است برگزار کننده‌گان این نمایشگاه گفته‌اند هدف آنان تقویت اقتصاد افغانستان است و از مردم نیز خواسته‌اند که از تولیدات داخلی استفاده کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل