Connect with us

رویداد های اخیر

نماینده دایمی چین در سازمان ملل: امریکا و غرب تحریم‌ها علیه افغانستان را بردارند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

ژانگ جون، نماینده دایمی چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر لزوم گفتگو و تعامل با کابل گفته است که تعامل با حکومت موقت در افغانستان با نگرش عملی، راه اساسی برای افزایش درک و اعتماد متقابل و رسیدگی به نگرانی‌های مربوطه است.

 ژانگ جون با اشاره به نشست‌های متعدد از سوی همسایگان و کشورهای منطقه درباره افغانستان و همچنان نشست سازمان ملل به میزبانی دوحه افزود: «به طور کلی، جامعه بین‌الملل در مورد ساختن افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات و شگوفا اتفاق نظر دارد و امیدوار است از طریق گفتگو و تعامل با حکومت سرپرست، افغانستان در حل مشکلات  کمک شود.»

 وی با اشاره به طرح بودجه درخواستی سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان گفت که تاکنون تنها ۹ درصد از بودجه ۳.۲ میلیارد دالری تأمین شده است.

 ژانگ جون تصریح کرد: «برای ارتقای گفتگو و تعامل لازم است کمیته تحریم‌های شورای امنیت، بسته‌ای از ترتیبات معافیت را برای سفرهای بین‌المللی مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان ایجاد کند. تحریم‌های اعمال شده بر مقام‌های مربوط به امارت اسلامی توسط شورای امنیت سازمان ملل  با توجه به توسعه وضعیت به موقع تعدیل یا لغو شود.»

 ژانگ همچنین تأکید کرده است: «در درازمدت، جامعه بین‌الملل باید از کمک‌های بشردوستانه فراتر رفته و به افغانستان کمک کند تا در همکاری‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای ادغام شود و در مسیر استقلال اقتصادی و توسعه پایدار قدم بگذارد.»

 نماینده دایمی چین در سازمان ملل با غیرقابل پذیرش خواندن میزان کمک‌های بشردوستانه به افغانستان توسط کشورهای توسعه یافته تأکید کرد که کشورها نباید کمک‌های بشردوستانه را به دیگر مسایل گره بزنند.

او همچنان با درخواست برای آزادی فوری دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط امریکا، خاطرنشان کرد: «واشنگتن نباید به بهانه‌های مختلف این امر را به تأخیر انداخته و رنج مردم افغانستان را افزایش دهد.»

رویداد های اخیر

تحول: نگرانی روسیه از گروه‌های تروریستی در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: )

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار بند برق پارنده پنجشیر ۹۸ فیصد تکمیل شده است

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان محلی پنجشیر می‌گویند، کار ساخت بند برق پارنده این ولایت ۹۸ درصد پیشرفت داشته که به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد آغاحکیم، والی پنجشیر گفته است که کار این بند برق با ظرفیت تولید چهار میگاوات برق به زدوی تکمیل می‌شود. به گفته او، کار ساخت‌وساز این بند بیش از هفت میلیون دالر هزینه برمیدارد و تمامی هزینه آن از بودجه امارت اسلامی پرداخت می‌شود.

آقای آغا حکیم در مورد ساخت این بند افزوده است: «هزینه مجموعی پروژه بند برق پارنده ۷.۶ میلیون دالر بوده که از آن جمله غالباً هفت میلیون آن تادیه شده و صفر اعشاریه شش میلیون آن مانده که ان‌شاء‌الله بعد از تکمیل کار داده می‌شود.»

آغا حکیم تصریح کرد: «افغان‌ها بسیار مشکلات دارند؛ بسیار ضروریات دارند. یکی از مشکلات شان نبود برق در قریه‌ها و بازارها است. امارت اسلامی توجه خاص به این موضوع دارد که مردم خود را از برق داخلی اکمال بکند.»

درهمین حال، شماری از باشندگان پنجشیر ساخت این بند را برای حل مشکلات شان از ناحیه برق مهم دانسته و افزوده‌اند که با تکمیل این پروژه مشکلات برق مردم پنجشیر به طور کامل حل خواهد شد.

سمیع‌الله، باشنده پنجشیر گفت: «پیشرفت کار در پروژه یک عاملش قاطعیت امارت اسلامی است که در ساخت پروژه‌ها قاطع هستند. نه عوامل خارجی و نه عوامل داخلی می‌تواند در کار آن‌ها دخالت بکند. تمام اختیار به دست خود دولت است.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

قرغیزستان می‌خواهد صادرات برق به پاکستان از طریق افغانستان سال آینده آغاز شود

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت انرژی قرغیزستان در نظر دارد صادرات برق این کشور و تاجیکستان از طریق افغانستان به پاکستان زیر عنوان پروژه کاسا – ۱۰۰۰ در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

بر بنیاد طرح قرغیزستان، حدود ۱.۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در تابستان سال آینده به آسیای جنوبی صادر می‌شود.

میزان صادرات در سال ۲۰۲۶ به ۱.۷ میلیارد کیلووات ساعت و در سال ۲۰۲۸ به ۱.۷۵ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد.

در اوایل سال جاری، قرغیزستان یک اعلامیه مشترک را با پاکستان و تاجیکستان برای از سرگیری کار پروژه کاسا ۱۰۰۰ امضا کرد.

بانک جهانی نیز اعلام کرده است که کار پروژه ساخت خط انتقال نیروی برق کاسا-۱۰۰۰ را به درخواست سه کشور اشتراک ‌کننده در این پروژه در افغانستان آغاز می‌کند.

پروژه کاسا-۱۰۰۰ در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ با تامین مالی انجمن توسعه بین‌المللی توسط هیأت مدیره بانک جهانی تصویب شد که نیروی برق صادراتی قرغیزستان و تاجیکستان را از طریق افغانستان به پاکستان منتقل کند. از طریق این پروژه ۱۰۰۰ میگاوات برق به پاکستان و ۳۰۰ میگاوات برق به افغانستان تامین می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!