Connect with us

صحت

پاکستان به افغانستان ادویه کمک کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

حکومت پاکستان یک مقدار ادویه را به افغانستان کمک کرده است. قرار است این مقدار ادویه از سوی شفاخانه‌های ساخته شده توسط کشور پاکستان در افغانستان عرضه شود.

در محفلی که به مناسبت تحویل‌دهی این کمک‌ها امروز (جمعه، ۱۱ قوس) برگزار شده بود، قلندر عباد، وزیر صحت عامه افغانستان و همتایش از کشور پاکستان، عبدالقادر پتیل حضور داشتند.

قرار است این کمک‌ها به شفاخانه محمد علی جناح در شهر کابل، شفاخانه امان‌الله لوگری در ولایت لوگر و مرکز تداوی امراض گرده در شهر جلال آباد فرستاده شود.

محمد صادق، نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان در تویتر نگاشته است: «شفاخانه‌های ساخته شده توسط پاکستان در افغانستان دارای مدرن ترین ساختمان‌ها و تجهیزات می‌باشد. پاکستان هنوز برای فعالیت این شفاخانه‌ها با فراهم سازی معاشات و ادویه کمک می‌کند.»

به گفته آقای صادق، پاکستان ۵۰۰ میلیون کلدار را برای فعالیت این شفاخانه‌ها اختصاص داده است.

صحت

کمپاین ملی واکسین پولیو آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت صحت عامه در همکاری با ادارات بین المللی ذیربط دومین دور کمپاین ملی واکسین پولیو سال ۲۰۲۴ را امروز (دوشنبه) آغاز کرد.

این دور کمپاین واکسین فلج اطفال در سراسر کشور از ۳ تا ۶ ماه جون تطبیق می‌شود. هدف این کمپاین واکسین نمودن بیش ۱۱.۲ میلیون طفل زیر پنج سال در مقابل ویروس پولیو می‌باشد.

نور جلال جلالی، سرپرست وزارت صحت عامه در مراسمی به مناسبت آغاز این کمپاین گفت: «وزارت صحت عامه متعهد است که به همکاری شرکای کاری خود ویروس وحشی فلج اطفال را در افغانستان متوقف کند. ما تلاش می‌نماییم و کمپاین‌های واکسین پولیو و خدمات تتمیمی صحی را ادامه می‌دهیم تا به هدف که همانا محو کامل مرض پولیو در سراسر کشور می باشد، برسیم.»

آقای جلالی اضافه کرد: «مهم است تا علمای دین، بزرگان قوم، والدین و دیگر اشخاص بانفوذ جامعه در سراسر کشور واکسیناتورها را حمایت نمایند تا آنها در مبارزه علیه مرض پولیو اشتراک کنند و صحتمندی اطفال خود را حفظ نمایند.»

پولیو یک مرض ویروسی است که قابل تداوی نمی‌باشد و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌گردد. کودکانی که به این مرض مصاب می‌گردند، برای همیش فلج و یا هم از بین خواهند رفت.

Continue Reading

صحت

جمعیت هلال احمر قطر برای تداوی ۱۶۹ کودک مصاب به سوراخ قلب تفاهمنامه امضا کرد

Published

on

(Last Updated On: )

جمعیت هلال احمر قطر برای تداوی ۱۶۹ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب با جمعیت هلال احمر افغانی تفاهمنامه امضا کرده است.

این تفاهمنامه روز شنبه (۲۹ ثور) از سوی محمد صالح ابراهیم، رئیس بخش توسعه و امداد بین المللی هلال احمر قطر و مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهمنامه، آقای خالص از حمایت‌های دوامدار جمعیت هلال احمر قطر قدردانی کرده است.

قابل ذکر است که جمعیت هلال احمر افغانی طی دو سال گذشته ۳ هزار و ۹۴ کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب را به منظور تداوی به شفاخانه‌های داخلی معرفی کرده است.

هزاران کودک دیگر مبتلا به این بیماری در انتظار تداوی اند.

Continue Reading

صحت

آغاز کمپاین ملی واکسین پولیو در سراسر افغانستان

Published

on

(Last Updated On: )

نخستین دور کمپاین ملی واکسین پولیو در سال ۲۰۲۴ میلادی در کشور آغاز شد. وزارت صحت عامه می‌گوید که قرار است در این کمپاین چهار روزه ۱۰.۷میلیون کودک زیر پنج سال واکسین دریافت کنند.

شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌افزاید که تیم‌های صحی و رضاکاران بخش واکسین تلاش می کنند تا با تطبیق برنامه‌های مبارزه با ویروس پولیو این مرض را ریشه کن کنند.

این کمپاین، در ولایت‌های غور، بامیان و دایکندی به خاطر سردی هوا با تاخیر آغاز خواهد شد.

این کمپاین چهار روز را در بر می‌گیرد و قرار است که ۱۰.۷میلیون کودک واکسین دریافت کنند.

در این کمپاین کودکان زیر پنج سال تحت پوشش قرارداده می‌شوند، در کنار واکسین برای بلند بردن معافیت بدن کودکان برای آنان ویتامین A نیز داده می‌شود.

وزارت صحت عامه می‌گوید که این نهاد متعهد است تا در همکاری با شرکای خود مرض پولیو را در افغانستان محو کنند، اما برای این کار به حمایت مردم نیاز دارند. هم‌زمان با این برخی از خانواده‌ها نیز از مردم می‌خواهند که برای سلامتی و آینده کودکان، آنان را واکسین کنند.

داکتران می‌گویند که پولیو یک مرض ویروسی و قابل تداوی نیست و تنها توسط واکسین وقایه و محو می‌شود.

کمپاین واکسین ملی پولیو درحالی در سراسر کشور آغاز می‌شود که به گفته‌ی وزارت صحت عامه در سال ۲۰۲۴ هیچ واقعه مثبت این مرض در کشور ثبت نشده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!