Connect with us

سوداگري

د افغان – ټرانس پروژې د تخنیکي – اقتصادي څېړنو د پیل هوکړه لیک لاسلیک شو

خپور شوی

د

د افغانستان اوسپنېپټلۍ ادارې د افغان – ټرانس اوسپنې‌پټلۍ پروژې د تخنیکي – اقتصادي څېړنو د پیل هوکړه لیک لاسلیک کړ.

یادې ادارې څرګنده کړې؛ ازبکستان ته د دې ادارې چارسمبالي بخت‌الرحمن شرافت او ورسره مل پلاوي په خپل سفر کې د افغانستان، ازبکستان او عربي متحده اماراتو د چارواکو تر منځ د افغان – ټرانس اوسپنې‌پټلۍ پروژې د تخنيکي او اقتصادي مطالعاتو د پيل اړین هوکړه ليک لاسليک کړ.

دغه هوکړه ليک د افغانستان استازي بخت‌الرحمن شرافت، د ازبکستان استازي او د هغه هېواد د ټرانسپورټ وزير ميرزا مئين اوغلي او د عربي متحده اماراتو استازي او د (ADL Ulanish) شرکت مشر الانش لاسليک کړ.

دغه شرکت د افغان – ټرانس اوسپنېېپټلۍ تخنیکي، ټولنیزې او اقتصادي څېړنې په‌خپل مالي لګښت تر سره کړي، چې وروسته به د دغو څېړنو پایلې د افغانستان، ازبکستان او پاکستان له مالي بنسټونو، هېوادونو او سوداګرو سره د پانګونې د جلبولو لپاره شریکې شي.

په دې مراسمو کې همدا راز پرېکړه وشوه، چې د افغانستان، ازبکستان او عربي متحده اماراتو پلاوى به د چارشنبې پر ورځ (د کب دوه‌يمه) په تاشکند کې له قطري او پاکستاني چارواکو سره د دې پروژې په اړه انلاين غونډه تر سره کړي.

د افغان ـ ټرانس اوسپنې‌پټلۍ پروژه د افغانستان له خاورې تېریږي؛ منځنۍ او جنوبي اسیا نښلوي( دا پروژه له مزارشریف څخه پیلېږي او ۶۴۷ کیلومټره د سمنګان، بغلان، بامیان، میدان وردګ، لوګر او پکتیا ولایت د ډنډ پټان ولسوالۍ له لارې له پاکستان سره نښلیږي).

دا پروژه له ډېرو کلونو راپدیخوا تر بحث لاندې وه؛ د اسلامي امارت له بیا واکمنېدو وروسته یې لومړنۍ سروې د افغانستان، ازبکستان او پاکستان د اوسپنې‌پټلۍ د تخنیکي ډلو له لوري بریالۍ ترسره او د غځېدا لار یې د اسلامي امارت کابینې پر یو کلن عملي پلان تصویب شوه، چې د پلي کېدا لپاره یې د افغانستان اوسپنې‌پټلۍ ادارې او اسلامي امارت ژمنتیا پوره روښانه ده.

د افغانستان اوسپنې‌پټلۍ اداره یو ځل بیا له هېوادونو، مالي بنسټونو او سوداګرو څخه وغوښتل، چې د افغانستان د اوسپنې‌پټلۍ په پروژو کې پانګونه وکړي او دا اداره خپله دنده ګڼي، چې پانګوالو ته د پانګونې لپاره لازمې اسانتیاوې برابرې کړي.

تازه خبرونه

د افغانستان مالیې وزارت مرستیال د هند پر پانګونې ټینګار وکړ

د مالیې وزارت د خبرپاڼې له مخې؛ په دې لیدنه کې عبدالمتین سعید ټینګار کړی، چې د افغانستان اسلامي امارت صنعتکارانو او سوداګرو ته د پام وړ آسانتیاوې برابرې کړي او په دې اړه یې د ملاتړ رامنځته کولو هڅې روانې ساتلې دي.

Published

on

د مالیې وزارت د ګمرکونو او عوایدو مرستیال عبدالمتین سعید له یو شمېر هندي پانګوالو سره د لیدنې پرمهال په افغانستان کې د پانګونې پر شته فرصتونو خبرې کړې دي.

د مالیې وزارت د خبرپاڼې له مخې؛ په دې لیدنه کې عبدالمتین سعید ټینګار کړی، چې د افغانستان اسلامي امارت صنعتکارانو او سوداګرو ته د پام وړ آسانتیاوې برابرې کړي او په دې اړه یې د ملاتړ رامنځته کولو هڅې روانې ساتلې دي.

نوموړي زیاته کړې، چې د افغانستان او هند اړیکې په ځانګړي توګه د سوداګرۍ او پانګونې په برخو کې د پراختیا په حال کې دي.

دغه راز هندي پانګوالو هم ژمنه کړې، چې په افغانستان کې به د انساني، کرنیزو او حیواني درملو د تولید، کرنې او کانونو د عصري ټکنالوژۍ کارونې او دغو برخو ته د افغان کدرونو د ظرفیت لوړونې لپاره د پروګرامونو پر برابرولو پانګونه وکړي.

ویل کیږي، چې یاده پانګونه کولی شي د کاري فرصتونو په رامنځته کولو، د تخنیکي پوهې په لېږد او د هېواد د اقتصادي ودې په برخه کې اغېزناک رول ولوبوي.

Continue Reading

سوداگري

د پاکستان او افغانستان سوداګر میلیارډونه ډالر زیانمن شول

د پاکستان د سوداګرۍ او صنایعو خونې رییس جنید الطاف ویلي؛ د دواړو خواوو سوداګري، چې پخوا محدوده وه اوس د توکو د تګ راتګ د بندېدا له کبله خرابه شوې او د تورخم د لارې له بندېدا راپدېخوا شاوخوا ۴۵ میلیون ډالر اقتصادي زیان ثبت شوی دی.

Published

on

د پاکستان او افغانستان ترمنځ د لارو د بندېدا له کبله د دواړو لوریو ترمنځ سوداګري سخته زیانمنه شوې؛ شاوخوا ۱۱ زره افغان ټرانزیټ کانټینرونه د کراچۍ په بندر او زرګونه نور خرابېدونکي توکي د غلام خان، سپین بولډک، خرلاچي او تورخم کې بند پاتې دي.

د پاکستان د سوداګرۍ او صنایعو خونې رییس جنید الطاف ویلي؛ د دواړو خواوو سوداګري، چې پخوا محدوده وه اوس د توکو د تګ راتګ د بندېدا له کبله خرابه شوې او د تورخم د لارې له بندېدا راپدېخوا شاوخوا ۴۵ میلیون ډالر اقتصادي زیان ثبت شوی دی.

سوداګرو خبرداری ورکړی؛ خوراکي توکي مخ پر خرابېدا دي، چې دې اقتصادي چلند درانده مالي زیانونه اړولي دي. هغو صادروونکو، چې E سندونه یې ترلاسه کړي وه؛ هم نشي کولی خپل بارونه ولېږدوي او دوه اړخیزه سوداګري چټکه راټیټه شوې ده.

د لارو بندېدا د درملو سوداګري هم د ۲۰۰ میلیون ډالرو له خطر سره مخ کړې ده. د انټي بیوټیکو، انسولینو، واکسینونو او زړه درملو سلګونه توکي په تورخم او چمن کې بند پاتې دي، چې د تودوخې حساس درمل د خرابېدا له خطر سره مخ دي.

د پاکستان د درملو جوړوونکو ټولنې خبرداری ورکړی، چې دا ګډوډي نه یوازې په افغانستان کې پر درمل رسولو اغېزه کوي، بلکې د ازبکستان، تاجکستان، ترکمنستان او قزاقستان لپاره د پاکستان ټرانزیټي لار هم اغېزمنوي، چې د سیمه‌ییز اتصال پروژې په ګډون د پاکستان- ازبکستان- افغانستان اوسپنې‌پټلۍ له خطر سره مخ کوي.

د سوداګرو استازو له اړوند چارواکو غوښتي، چې ژر تر ژره د توکو تګ راتګ بېرته پیل او سوداګري له سیاسي مسلو څخه بېله کړي، چې دواړو هېوادونو ته نور اقتصادي زیان ونه‌رسیږي.

Continue Reading

سوداگري

د پاکستان د مالټې صادرات له بې‌ساري کمښت سره مخ شول

د پاکستان د مالټې د صادراتو عاید په تېرو څلور کلونو کې له ۲۱۱ میلیون ډالرو (په ۲۰۲۱ مالي کال کې) څخه ۹۲.۵ میلیون ډالرو ته (په ۲۰۲۵مالي کال کې) راکم شوي، چې دا بې‌سارې کمی اوس د افغانستان د لارې له تړل کېدا سره نور هم زیات شوی دی.

Published

on

د پاکستان د مالټې صادرات په داسې حال کې پیل شوي، چې د وروستیو کلونو له تر ټولو سخت صادراتي بحران سره مخ شوی دی.

د پاکستان د مالټې د صادراتو عاید په تېرو څلور کلونو کې له ۲۱۱ میلیون ډالرو (په ۲۰۲۱ مالي کال کې) څخه ۹۲.۵ میلیون ډالرو ته (په ۲۰۲۵مالي کال کې) راکم شوي، چې دا بې‌سارې کمی اوس د افغانستان د لارې له تړل کېدا سره نور هم زیات شوی دی.

د پاکستان او افغانستان ترمنځ لار د ۲۰۲۵ کال د اوکټوبر له نیمایي راپدېخوا تړلې پاتې ده، چې د پاکستان د مالټې صادرات یې پوره اغېزمن کړل. یوازې په ۲۰۲۵مالي کال کې پاکستان ۶۰ سلنه مالټه، چې نږدې ۱۵۳ زره ټنه کېږي؛ افغانستان ته صادر کړي وه. پر افغانستان تکیه اوسمهال د پاکستان د صادراتو کمزورې برخه ګرځېدلې ده.

افغانستان نه یوازې د پاکستان د مالټې تر ټولو لوی پېرودونکی دی، بلکې د دوه‌یمې او درېیمې درجې د مالټې ښه بازار هم دی، چې د ټيټ کیفیت له کبله په منځني ختیځ کې بازار نلري. له افغانستان سره د لارې د تړل کېدا له کبله اوس لسګونه زره ټنه دا محصولات د پاکستان په زیرمو کې پراته دي او پېرودونکي نلري.

د افغانستان تر څنګ روسیې، قزاقستان او ازبکستان هم د ټرانزیټي دهلېز له لارې د پاکستان مالټه واردوله؛ خو د افغانستان ټرانزیټي دهلیز له تړل کېدا وروسته پاکستان هڅه وکړه، چې  صادرات د ایران له لارې ترسره کړي؛ خو نړیوالو بندیزونو دا لار ورته ناشونې کړې ده.

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2025 Ariana News. All rights reserved!